Tuesday, June 30, 2015

Rozhovor s Wynter

Anthony Dustin: *Jeho stylista spraví posledné úpravy na jeho kostýme, Anthony sa otočí k zrkadlu, v ktorom sa popozerá. V tom do slúchadla v uchu dostane signál, že je už čas začať. Upraví si kravatu a vystúpi na pódim.* Dámy a páni. *jeho hlas sa rozlieha po štúdiu.* Dovoľte mi, aby som vás privítal pri rozhovore s víťazom v poradí už 126. ročníka Hunger Games. Tento rok máme ženskú víťazku z Prvého kraja. Jej meno je Wynter Caelum, prosím o potlesk, jednoznačne si ho za svoje počínanie v aréne zaslúži. *začne tlieskať spolu s publikom.*

Wynter Caelum: *Neutrpěla žádná moc velká zranění, takže s ní neměli doktoři takové problémy. Dostala najíst, napít a opět si odpočinula v teplém a pohodlné posteli, a teď se cítí o mnoho lépe. Zase namalovaná, s krásnými šaty ála Kapitol se vydává na pódium, kde už jí moderátor vyhlásil. Vůbec neví, jak se má tvářit chovat. No, bude dělat to samé, co na rozhovorech, jenže teď je ona vítězem. Věřila si, že to zvládne, ale teď by chtěla vidět všechny ty tváře v 1. kraji, co si o ní nemysleli nic hezkého. Projde se do půlky pódia, kde už na ní vyčkává publikum a moderátor, a letmým kývnutím ho pozdraví.*

Anthony Dustin: Vitaj *privíta novú víťazku.* Sadni si u nás. *povie a rukou ukáže vítazke kreslo, v ktorom by mala sedieť, je to kreslo víťaza, ktoré každý rok prichystajú pre niekoho.* Hneď sa do toho pustíme, dobre? *navrhne, no viac menej nečaká odpoveď, položil to ako rečnícku otázku.* Chcem sa ťa spýtať, aké pocity si prežívala posledný deň? Prišiel nový kapitolský útok, tie vtáky ako to mám nazvať, a splátcovia zomierali rýchlo, veď aź dvanásť ich zomrelo posledný deń. *dodá.* A ďalšia otázka k poslednému dňu, ako si to brala, keď si vo finále ostala už len ty a tvoj spojenec? Váhala si nad tým, že po ňom pôjdeš, alebo si do toho proste praštila a vydala sa za ním? Tajomstvom nie je, že nakoniec k tomu nedošlo a on sa obetoval pre teba. Musím priznať, že mňa to prekvapilo, nie každý sa len tak vzdá víťazstva vo finále.

Wynter Caelum: *Sedne si na určené místo, už jednou tu seděla. To křeslo jí nikdy nepřišlo moc pohodlné. Možná to byl tím tlakem, ale pořád se zdá být nepříjemné.* Jasně. *Souhlasně přikývne, ani neočekávala, že se na něco takového vůbec zeptá. Hlavně, ať to už má za sebou.* Nečekala jsem, že se tento den stane nakonec finálním dnem. Čekala jsem ještě tak 3 další dny, když jsem viděla ten počet splátců, co tam bylo. Pak se objevili ti muti a splátci se náhled úplně změnili. Nestěžuji si, aspoň jsem se mohla dostat z arény pryč. Neříkám ani, že to tam bylo otřesné, pro mě to teda nebylo. Jen mě nebavilo hledat furt ty splátce, ti se furt někde skrývali. Aspoň, že tam ty útoky byly, za které jsem ráda. Jinak by se podle mě ani nepohnuli. *Protočí očima na náznak, že to bylo opravdu otřesné a otravné.* Já a můj spojenec? *Uchechtne se.* Jako byla jsem zaskočena. Nečekala jsem vůbec, že něco takového udělá. *Myslela tím jeho nečekaný polibek. Vlastně jí to dost naštvalo. Neznali se a on byl pro ní dost velkým podivínem.* Vlastně jsem očekávala, že bude bojovat a ne, že se propíchne a nechá mě vyhrát. Podle mě to byl slaboch. Kdyby nezabil ty dvě u rohu, určitě bych se s ním nespojila, vlastně jsem chtěla být celou arénu sama. Po druhém dni mě začal už pěkně štvát, pokoušela jsem se několikrát utéct, ale nějak se to nedařilo. *Netváří se při tom moc nadšeně. Prostě to nechtěla vyhrát tak, že se za ní někdo obětuje. Chtěla si to vybojovat řádně.*

Anthony Dustin: Nerozmýšľala si, že si ho proste niekde počkáš a zabiješ? Keď hovoríš, že ti liezol tak na nervy. *spýta sa.* Myslím, že určite nie je príjemné mať niekoho, kto za tebou neustále dolieza ako chvost, aj keď niekedy to môže byť výhodné. Niekto ťa prepadne a ty ho môžeš obetovať a pokojne odísť. *zasmeje sa na vlastnom vtipe.* Teraz trochu odbočím od Hier. Ako si predstavuješ svoju budúcnosť? *spýta sa* Tvoj život, keď sa vrátiš späť do kraja,? Nebudeš už musieť pracovať, môžeš sa venovať svojim koníčkom, a raz za rok budeš mať tú česť, mentorovať nových splátcov z Prvého kraja, ktorý sa zúčastnia Hunger Games. Možno nás nejaký splátca prekvapí, a budúci rok tu bude pred nami stáť o takomto čase ďalší víťaz z prvého kraja. *dodá, pre istotu. Chce, aby víťazka vedela, na čo má odpovedať, nechce ju zbytočne trápiť ani nič podobné. Veď musí byť vystresovaná a nechce jej tie nepríjemné pocity zbytočne predlžovať.*

Wynter Caelum: Jo, chtěla jsem ho několikrát zabít, ale tak byli jsme ve spojenectví a já na zrady nejsem. *Vlastně jimi pohrdá, takže kdyby to udělala, byla by to pro ní velká ostuda.* Taky jsme nebyli pořád spolu, párkrát jsem mu zdrhla, ale nevím... on si našel způsob, jak si mě zase najít. *Jemu vtipu se jen lehce usměje, ani to není vidět. Vtipné jí to nepřišlo a ona se prostě nerada směje.* Moje budoucnost bude pestrá. *Přikývne si sama pro sebe.* Tak budu se snažit to všechno vylepšit. Myslím, že teď jak budu mít svůj vlastní barák, bude to o mnoho lepší. *O práci radši mlčí, ona totiž nikdy nepracovala, takže se zakření.* Těm jsem se věnovala i dříve, vlastně já jsem byla jedna z mála, která se ve výcvikovém centru ani nevyskytovala. *Oznámí mu hrdě, protože je. Je ráda, že celé své dětství nepromarnila v uzavřené místnosti plných zbraní. Vlastně se jí to teď hodilo, protože v aréně se dost naběhala a pro ní to bylo mezi nástrahami v pralese docela leháro.* Na mentorování se celkem těším, i když nevím, co taky dostanu za splátce. Hlavně, aby to nebyly žádné lemry, že? * A třeba budu mít štěstí začátečníka a nějaký vítěz z mého kraje bude, není to zas tak nemožné.

Anthony Dustin: Tak s lemrami to pôjde iste ťažko, ale tak ste Prvý kraj a zatiaľ splátcovia z Jedničky nesklamali, aj keď nikdy nevieme. Ale keď budú mať takú úžasnú mentorku tak aj lemry by mohli v tých Hrách niečo dosiahnuť. *žmurkne na ňu.*A podľa mňa ty ich nenecháš len tak sa niekde lemriť. *zasmeje sa. V zápätí si odkašle a kladie novopečenej víťazke ďalšiu otázku.* Ako iste vieš, ste profesionálny kraj a vy profesionálne kraje máte častejšie víťazov, a pokiaľ sa nemýlim, tak ty si už siedmy víťaz, ktorý pochádza z Prvého kraja. Nemyslíš si, že by medzi vami víťazmi mohla nastať takpovediac nejaká rivalita o post toho najlepšieho? Nevidím síce do hláv víťazov a ani som nič také nezažil, ale osobne by som chcel byť ten najlepší z najlepších. Čo ty na to?

Wynter Caelum: *Lichotky si zase ráda poslechne, tak jí trochu vyjedou koutky nahoru.* Uvidíme, třeba mě vůbec nebudou poslouchat. *Neposlouchali jí ani teď. Možná, když teď vyhrála, budou mít na ní trochu jiný názor.* To já opravdu nevím, vítězem jsem přece jenom pár hodin. Svého mentora jsem ani nepotkala, takže sama nevím jaký je a jací jsou ostatní. Třeba je potkám na večírku nebo na jiných akcích a třeba si s nimi budu rozumět, nebo mě taky sežerou zaživa a bude se válčit. Já jim taky do hlavy nevidím, ale já se nebudu ucházet o post nejlepšího vítěze. Sama vím, jak na tom jsem.

Anthony Dustin: Tak ja ti želám veľa šťastia pri zoznamovaní sa s tými víťazmi. *zablahoželá* Ták, a poďme k poslednej otázke. Za chvíľku si sem k nám na pódium zavoláme hlavnú Tvorkyňu arény, no ešte pred tým ako sa medzi nás pridá by ma zaujímal tvoj nazor na arénu, ktorú mala Devline tak povediac pod palcom. Mne osobne sa páčila, veď ste tam dokonca mali aj záliv, no predsa ty si to zažila ma vlastnej koži, a vieš mi to povedať lepšie a pestrejšie.

Wynter Caelum: Díky. *Dovolí si o pokus k úsměvu, no povede se a celkem to vypadá k světu. Konečně je poslední otázka, ale pak stejně tady musí trčet ještě dlouho kvůli korunovaci a rekapitulaci. No, aspoň si zhlédne, jak byla dobrá a co dělali ostatní.* Můj názor na arénu? Já myslím že cool. Jsem za ní ráda, i když by mohla být menší. To chození bylo trochu vražedné, ale dalo se to. Chápu to, že byla takhle velká. Za 6 dní se všichni pozabíjeli, to stačí. *Zadívá se na diváky, musí si je taky pořádně prohlédnout.* Ale neprozkoumala jsem to tam celé, tak jsem snad nepřišla o nějakou krásu. V těch arénách je dobré, že se člověk podívá někam jinam, i když je to za cenu života. Já kdybych zemřela, tak bych zemřela na krásném místě. *Trocha optimismu neuškodí a vážně by byla ráda, kdyby tam klidně chcípla.*

Anthony Dustin: U nás v Kapitolania môžu navštevovať tieto arény po hrách, takže možno by sa aj tebe mohlo podariť dostať tam a preskúmať to, čo si do teraz nestihla. *Pousmeje sa a vstane zo svojho kresla.* Ďakujem ti, že si sem medzi nás dnes prišla Wynter. *Povie, no vlastne je to hlúposť, pretoże víťaz nemá inú možnosť ako prísť sem, a zatiaľ nikto nenabral odvahu na to neprísť, takže nevedno, čo by sa s ňou stalo keby nedošla. * No náš rozhovor je už na konci a teraz je na rade Devline. *Usmeje sa do kamery a obráti sa k divákom.* Dámy a páni, dovoľte mi privítať Devline Antoinne, hlavnú tvorkyňu tejto úžasnej arény. *Rozplýva sa, keď volá na pódium hlavnú tvorkyňu.*

Devlin Antoinne: *Po vyhlášení jejího jména se vydává na pódium. Září úsměvem a vypadá celkem v pohodě, ale to je jako vždy jen velmi dobrá maska. Dojde k Anthonymu, kterého pozdraví a pak se začne věnovat nové vítězství. Opět z 1. kraje, není to překvapující a profesionálové jí nikdy nevadili, pokud se nebudou nějak nesympaticky tvářit.* Vítám Tě opět v Kapitole slečno Caelum. *Vlídně se na ní pousměje a podává jí ruce k poblahopřání.* Gratuluji ti k vítězství 126. ročníku Hladových her. Doufám, že budeš ctít Kapitol a společně to dotáhneme daleko bez jakýkoliv problémů. *Může se to brát jako výhrůžka, ale řekla to celkem přátelsky až neobvykle. Poté si vezme laurelovou korunu, kterou jí posadí na tu její blonďatou hřívu.* Nechť tě provází štěstěna a užij si život vítěze. *Neutrálním pohledem se na ní podívá a loučí a potom už mizí zase pryč na své cenné místo, aby si zhlédla rekapitulaci Hladových her.*

Wynter Caelum: *A je to tady. Trhne s sebou a zvedne se z křesla, aby na ní nekoukala, když stojí a ona si tam bude nadále sedět jako trubka. Anthonyho už vůbec nevěnuje, teď chce vidět tu Tvůrkyni. Sice jí už ve výcvikovém centru viděla, ale teď jí uvidí zblízka a ještě jí bude korunovat. Bude to paráda, ale taky není až tak její velkou fanynkou. Jen chce vidět tu ženu, co má na svědomí už stovky lidských životů. Snaží se chovat mile a usmívá se jak nejlíp to umí. Na všechno jí jenom kýve a pečlivě jí poslouchá, pak si nechá dát tu korunu na hlavu. Vypadá dobře, ta se jí líbí, mohla by jí nosit prostě jenom tak, protože je to imageové.* Děkuji, budu. *Přece proto do Her šla, aby se pak stala vítězem. Potom se pohodlně zase posadí na sedačku a vyčkává na rekapitulaci.*



Je po rozhovorech a jako vždy na závěr přichází ještě rekapitulace z celé arény. Diváci ztichnou a v místnosti se nepatrně zatemní, aby bylo na velké plátno za pódiem perfektně vidět. Objevuje se odpočítávání a ještě se tam předtím objevují různé reklamy na módu, líčidla a taky nově připravovaného filmu Rule Breakers, který bude již brzy. Potom už se objeví velké logo Capitol TV a následně už začne hrát REKAPITULACE HER.

Anthony Dustin: *Už začína rekapitulácia a tak len upriami svoj pohľad na obrazovku. Tí, čo vytvárajú tie rekapitulácie to vždy tak vedia zvládnuť, že ani jedna časť nie je nudná, v každej chvíli je na obrazovkach nejaká akcia, splátci medzi sebou bojujú. Pri sledovaní rekapitulácie zabudne zavrieť ústa a len čo si to uvedomí zatvorí ich, veď je to trapne čumieť tam na obrazovku ako teľa na nové vráta. Len čo rekapitulácia skončí, vstane si do stredu pódia a prednesie svoju záverečnú reč.* Dámy a páni, rozhovor s našou novou víťazkou Wynter je za nami. Dúfam, že ste sa bavili a užili ste si dnešný večer. Pevne verím, že sa tu onedlho uvidíme opäť. *Pozdraví a opustí pódium smerom do zákulisia.*

other worlds

stranger2s.jpg