Saturday, July 11, 2020

7th Pentagames - Přehlídka



  • 1. kraj - Garnet Wallace & Mason Chronus
  • Larsyn: 4/5 || Fion: 4/5 || Designer: Arvid Jorgensen
  • Pozn.: Už na první dobrou je jasné, že tenhle model byl stvořený splátcům Prvního kraje na míru. Luxusní zboží od prvního pohledu až k poslednímu. Celé je to koncipované na královském páru, jelikož právě to dokazuje onen luxus. Červený samet v kombinaci s bílým hedvábím vytváří dokonalou kombinaci. Přesuneme-li se čistě na pánskou část, je doplněna zlatými doplňky, stejně jako plášť, který je dozdoben “královským ramenem”, ozdobou, jež je tak tenká jak jen může být. Po bližším prozkoumání je možno vidět i onu brož, která jako jediná na pánském modelu obsahuje topaz, což žádnému bystrému očku neuteče, jelikož se jich na dámských šatech vyskytuje hned několik. Kromě královské koruny, která je jimi obtěžkána, se nacházejí i na vrchním díle šatů. Kromě samotných topazů vévodícím šatů, je k nalezení tenká vrstva stříbra uložena pod nimi. Model byl koncipován primárně na kraj, taktéž na rozdílnost vybraných správců. Jejich věkový rozdíl a povahová rozdílnost daly ihned najevo, že právě ženská polovička je dominantní. A ačkoliv to jednomu očku i uteče, topazů se na modelech nachází přesně 140 kusů nejrůznějších velikostí na počest 140. Her.
  • 2. kraj - Desirée Mason & Chace Styron
  • Larsyn: 3/5 || Fion: 4/5 || Designer: Arvid Jorgensen
  • Pozn.: Model plně zachycující vojenskou část kraje – ačkoliv spíše v minulosti. Kombinace odstínů zelené, černé a zlaté se používá ve vojenském oblečení již od nepaměti, tentokrát byla přenesena spíše do historických “vojáků”. K pohledu je spořeji oblečený rytíř se zlato-zeleným brněním a vedle něj se nachází jeho panoška, jakožto věrný pobočník.
  • 3. kraj - Rosie Alisee Wayne & Tyrell Gilbert
  • Larsyn: 3/5 || Fion: 2/5 || Designer: Gabi Marcy Peréz
  • Pozn.: Třetí kraj je známý svým zaměřením na vědu a techniku. Vědy často splývají a jejich esenciální součástí je bezpochyby nauka o atomech a molekulách, které tvoří vše kolem nás. Přesně těmi jsou tvořeny kostýmy letošních splátců. Samozřejmě se jedná o neskutečně zvětšené modely, protože atomy i molekuly pouhým okem nelze pozorovat. Kolem splátců létají neustále malé kuličky, symbolizující elektrony. Kromě toho jedna velká molekula levituje i nad hlavami obou splátců a neustále se přestavuje do jiných podob. Rosie má navíc na hlavě ještě paruku, aby barvou vlasů ladila s Tyrellem.
  • 4. kraj - Nibswan E. Finefeather & Theodor Finnigan
  • Larsyn: 4/5 || Fion: 3/5 || Designer: Kesame Brannan
  • Pozn.: Oko opravdového fanouška Hladových her, by si mohlo povšimnout jistých prvků, které se shodují s prvky, jež byly použity na kostýmech obou splátců v jejich ročnících. Žraločí ploutvičky z ročníku Theodora a mušličky z ročníku Nibswan. Dívka má spodní lem šatů zdobený právě mušličkami, zatímco chlapec má mušličky přímo na svém těle. Podklad mušliček tvoří opravdový písek. Zpoza krátkých šatů dolů splývá průsvitná látka, která vytváří iluzi mihotající se mořské hladiny. To stejné provádějí i chlapcovi kalhoty.
  • 5. kraj - Adrienne Emilia Reyes & Tristan Morgensen
  • Larsyn: 5/5 || Fion: 4/5 || Designer: Arvid Jorgensen
  • Pozn.: Šaty jsou stylizované a podmaněné energií samotnou, a to jak větrnou, tak vodní. Při pohledu na dámské šaty jsou vidět jisté vlny na spodním dílu šatů, které symbolizují rozbouřené vody, přecházejíc do klidných a mělkých vod až po ústřičné řeky plné lastur s perlami, které na obou modelech zaujaly své místo. Rukávy jsou spíše "mráčky", tahajíc tak k sobě i vzdušnou sílu. Co se mužského modelu týče, ten je převážně volen do vzdušné energie, jehož spodní část symbolizuje divokost, ale i klid vzdušných sil, zatímco detaily v podobě perel a ona modravá stuha poukazuje na to, že to, co je ve vzduchu, se zase vrátí na zem ve vodě.
  • 6. kraj - Rowan Grier Willdone-Mallder & Jeffrey Horn
  • Larsyn: 4/5 || Fion: 5/5 || Designer: Endorphyn Brilliance
  • Pozn.: Euforický a svou barevností svádějící do drogového podsvětí Šestého kraje. To by kohokoliv napadlo hned, avšak pokud si kdokoliv myslí, že drogy jsou již otřepaným, kýčovitým tématem, pak se plete. Kostýmy jsou, jak bylo zmíněno, v barvách chladných a možná bylo za cíl, aby působil stoprocentně nevinně. Spodní díl dámského kostýmu a kontrastně vrchní díl pánského byl vyroben z výjimečně jemné, téměř průsvitné látky, která byla prošita neonovými tkaninami, zpracovanými z materiálu využívajícím se ve výrobním dopravním průmyslu. Mezitímco vrchní díl dámského a spodní díl pánského kostýmu byl ušit z nejvytříbenějších látek, které Šestý kraj může nabídnout a jelikož se poloha kraje určuje kamsi do podzemí – aplikace na látkách připomínají drahé kovy a horniny, které je možno najít v podzemí, ačkoliv je pro Šestý kraj smutné to, že tam jich moc nenajdete. Paradox. Třešničkou na dortu je pak vizuální efekt – jak jinak, než speciální. Samovolné vypařování a uvolňování smogu, odkudsi zpod kostýmů, avšak oplývají drobným účinkem. Jelikož se smog rozptyluje velmi rychle do širokého okolí, nenačichat se je nemožné. Když se divák načichá, okamžitě na něj začnou působit látky uvolněné právě ze smogu, které imitují halucinogenní stavy, které mívají uživatelé drog. Tyto účinky ale ovlivňují pouze samotný kostým a jeho barevnost – nuže, dívejte se sami.
  • 7. kraj - Callista Allen & Archer Francis Jr.
  • Larsyn: 2/5 || Fion: 3/5 || Designer: Gabi Marcy Peréz (Nirah)
  • Pozn.: Letošní splátci jsou symbolem Sedmého kraje sami o sobě, jelikož dlouho byli jedinými živými vítězi tohoto kraje. Proto je jejich kostým jednoduchý. Jedou za dřevěné loutky, které představují Archera a Callistu. Nadšenci Hladových her jistě poznávají, že loutky na sobě mají kostýmy, které měli splátci ve svých předchozích arénách, konkrétně v 86. a 122. aréně, ačkoliv jsou trošku poupraveny. Také mají na hlavě dřevěnou korunu, což má symbolizovat jejich dřívější vítězství.
  • 8. kraj - Kyra Glenshaw & Ezekiel Arthur Pott
  • Larsyn: 5/5 || Fion: 4/5 || Designer: Arvid Jorgensen
  • Pozn.: žádné.
  • 9. kraj - Lacey Bennet & Brayden Humphrey
  • Larsyn: 3/5 || Fion: 4/5 || Designer: Kesame Brannan
  • Pozn.: Splátci jsou oblečeni jako dvě mumie, což má odkazovat na pouště a písek, který se v současné době v Devátém kraji hodně vyskytuje. A také má celý kostým skrytý význam i v tom, že oba vítězové už poslední dobou nebyli pro média zrovna nejžhavějším tématem a vlastně takovými mumiemi, na jejichž krásný sarkofág neustále všichni koukají, ale uvnitř už to není, co bývalo. Na rozdíl od opravdových mumií, tihle dva jsou zabaleni do velmi měkké látky, která je zároveň i lehoučká, takže ji na sobě ani necítí. Dívčina korunka a chlapcův náhrdelník nejsou jen tak obyčejnými šperky. Promítají totiž 5 cm před splátci hologramy, které z čelního pohledu zobrazují překrásně zdobené sarkofágy, za nimiž právě prosvítají obleky mumií.
  • 10. kraj - Claudia Riqueti & Bentley Grayson
  • Larsyn: 2/5 || Fion: 2/5 || Designer: Gabi Marcy Peréz
  • Pozn.: Zvíře kur domácí je jedním z nejvíce chovaných zvířat v Desátém kraji. Není divu, kuřecí maso je oblíbené a tedy potřebné. Navíc se z nich dá získávat i peří, které má také spoustu využití. Claudia má na sobě róbu tvořenou různým peřím, na zádech má poté složená křídla, která se spolu s ní pohybují. Její kostým má představovat slepici, proto její zbarvení není tolik výrazné. O něco výraznější barvy můžeme pozorovat u Bentleyho, který je za kohouta. I jeho kostým je tvořen výhradně slepičím peřím, v jeho případě je ovšem vše ještě obohaceno o žlutou barvu na nohou, která jim má dodávat vzhled pařátů. Oba splátci mají na hlavě hřebínek a vole, stejně jako zobák, který jim přesahuje přes nos.
  • 11. kraj - Gwendolyn Kayla Echolls & Rhys Malphite
  • Larsyn: 5/5 || Fion: 3/5 || Designer: Arvid Jorgensen
  • Pozn.: Celý kostým je inspirováno medem - barvy, plástve, úl, květy.
  • 12. kraj - Marva Grainer & Samuel Collins
  • Larsyn: 3/5 || Fion: 4/5 || Designer: Arvid Jorgensen
  • Pozn.: Kostým pro splátce Dvanáctého kraje nejsou černé jen tak pro nic za nic. Stavěné jsou právě na této barvě, doplněné zlatavými doplňky a materiálem, jenž evokuje jistý styl ála popel. Proč byly voleny právě takto? Nejspíše proto, že tento kraj "lehl popelem". Dřívější "sláva" uhelného bohatství je pryč a život už není co býval. A právě proto je možné si povšimnout toho, že jak na pokrývce hlavy tak i na šatech, ba dokonce šaty samotné, jsou dělané do stylu motýla toužícího po svobodě a vzletu. Jak jde vidět, chřadne, stejně jako celý kraj. Skleněné květy jsou odrazem bolesti jednotlivých členů kraje, stejně jako uvadající touha znovu vzlétnout.

other worlds

stranger2s.jpg